Het komende jaar gaat de Emmaüs concreet aan de slag met de transitie. In alle leerjaren komt er meer formatie beschikbaar, zodat er d.m.v. gezamenlijke verantwoordelijkheid per leerjaar gewerkt gaat worden. Voorheen waren er individuele klassen met een leerkracht, nu zijn we van plan meer met leerjaren te gaan werken. Concreet voorbeeld: groepen 5 hebben
10 dagen leerkracht nodig voor de bemanning, komend schooljaar krijgen zij 13 dagen. Er is dus 3 dagen extra leerkrachtbegeleiding om met elkaar het onderwijs vorm te geven in meerdere niveaugroepen, workshops, etc.
Deze manier van werken valt in onze ogen gedeeltelijk onder een onderwijskundige verandering. We gaan tenslotte om van het traditionele onderwijs naar vernieuwend onderwijs. Gezien het een onderwijskundige verandering is, heeft de MR instemming op de pilot gegeven.
De Emmaüs gaat het komende jaar deze onderwijsverandering uitproberen in een pilot.
Gedurende het jaar zal de MR dit monitoren en de tevredenheid uitvragen bij hun achterban. Na dit jaar zal in de MR de onderwijskundige verandering opnieuw op de agenda staan voor permanente instemming.