De vragen:
- Wat moeten we als school leren en/of meenemen uit deze Coronatijd?
Wij kregen veel complimenten over de wijze waarop wij hebben ingespeeld op de corona tijd met al zijn problemen. Ouders roemen ons om onze snelheid van handelen en de communicatie tijdens de crisis.
Men vindt ook dat wij dit zeker moeten blijven doen en ook nog verder moeten uitbreiden bijv. met 10 minuten gesprekken en door bordfolio nog beter op de kaart te zetten.
2. Wat moeten we blijven doen na corona?
Ouders niet meer de school in laten gaan bij de start van de school!
Wij vonden deze reactie verrassend en leuk. Vele ouders hebben deze reactie gegeven, met daarbij opmerkingen als "Veel rustiger begin van de dag voor ons kind" en "Ik heb nu gezien dat mijn kind veel zelfstandiger is!"
Daarnaast zijn er opmerkingen gemaakt in de trant van: "Omdat wij nu de school niet meer binnen gaan, hebben wij minder zicht op het reilen en zeilen van de school."
Ouders vinden het leuk om daarover wel geïnformeerd te worden door (enkele suggesties van ouders) bordfolio, contactmomenten met de leerkracht via de telefoon.
3. Wat moeten we niet meer doen?
Deze vraag leverde enkele losse opmerkingen op.
2 ouders hadden opmerkingen over de begin- en eindtijden van de school.
3 ouders hadden een opmerking over het weren van ouders uit de school. Opmerkelijk gezien de vele positieve opmerkingen over dit onderwerp bij vraag 2.
Enkele 'losse' opmerkingen:
- niet meer knuffelen...
- niet telefonisch een 10 min gesprek voeren
- wel meer stimulatie en controle van de kinderen tijdens de noodopvang
4. Wat mist u in deze periode?
Bijna unaniem: Contact met de leerkracht en met school.
5. Wat was het meest waardevol aan deze periode?
Door het thuisonderwijs heb ik meer inzicht gekregen over het leren van mijn kind. 6x
De tomeloze energie van de leerkrachten 2x
De zelfstandigheid van mijn kind 5x
Laatste opmerking:
Je waardeert wat er wél kan steeds meer en wij zijn extra dankbaar dat we gezond zijn.